ဘုရားအားရွိခုိးပါ၏

နေမာတႆဘဂ၀ေတာအရဟေတာသမၼာသမၺဳဒၶႆ။Namo Tassa Bagavato Arahato Samma sambuddhassa.Namo Tassa Bagavato Arahato Samma sambuddhassa.နေမာတႆဘဂ၀ေတာအရဟေတာသမၼာသမၺဳဒၶႆ။

Wednesday, December 21, 2011

ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသုံးဆယ္

ဒါန- သီလ- ေနကၡမၼ- ပညာ- ဝီရိယ- ခႏၱီ- သစၥာ- အဓိဌာန္- ေမတၱာ ဥေပကၡာ - အဲဒီ “ပါရမီ”ဆယ္ပါးကိုဘဝေပါင္းမ်ား
စြာ (ေလးသေခၤ်နဲ.ကမၻာတစ္သိန္း) ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခ့ဲတယ္။

ဒါနပါရမီျဖည့္က်င့္ရာမွာဘုရားအေလာင္းေတာ္အေနနဲ.မိမိပိုင္တ့ဲ

သက္ရွိသက္မဲ့ပစၥည္းဟူသမွ်ကိုစြန္.ႀကဲလႉဒါန္းေပးကမ္းမႈ
ကိုျဖည့္က်င့္ရာမွာ သီဝိမင္းနဲ.ေဝႆႏၱရာမင္း ဘဝမွာ အထင္ရွားဆံုးျဖစ္ပါတယ္ ။ ဘုရားအေလာင္းသီဝိမင္းရဲ့အလႉဒါနမွာ
စိတ္အားထက္သန္ပံုကိုစူးစမ္းလိုတဲ့ သိႀကားမင္းဟာ မ်က္မျမင္္ပုဏၰားဟန္ေဆာင္ျပီး မ်က္စိတစ္ဖက္ကိုအလႉခံရာ သီဝိမင္း
ႀကီးက မ်က္စိ ႏွစ္ဖက္စလံုးကို ထုတ္ျပီး ရက္ရက္ေရာေရာလႉဒါန္းလုိက္သတ့ဲ။
ေဝႆႏၱရာမင္းဘဝမွာလည္း မ႑ာပ္ ၆-ခုကို ေဆာက္လုပ္ကာ ေျခာက္သိန္းတန္ အဝတ္တန္ဆာနဲ. အစားအစာမ်ားကို ေန.စဥ္ လႉဒါန္းခဲ့ရံုမက တန္ဖိုးမ ျဖတ္ႏိုင္တ့ဲ ဆင္ျဖဴေတာ္ ကိုပါ လႉလိုက္တ့ဲအတြက္ ျပည္သူမ်ားကမေက်မနပ္ျဖစ္တာေႀကာင့္ ဟိမဝႏၱာဝဂၤဘာေတာင္ ကိုထြက္သြားရတယ္။ ေတာေတာင္ႀကီးအတြင္း ရေသ့ဝတ္နဲ.တရား အားထုတ္ေနစဥ္မွာ မဒၵီေဒဝီ မိဖုရား၊သားေတာ္ေလး ဇာလီနဲ.သမီးေတာ္ ဂဏွာဇိန္ တို.ကို အလႉခံ ပုဏၰားလက္သို. ရက္ေရာစြာေပးလႉလုိက္ပါတယ္ ။
 

သီလပါရမီျဖည့္က်င့္ရာမွာလည္းအလီနသတၱဳမင္းသားဘဝမွာ
ထင္ရွားလွပါတယ္။မင္းသားရဲ့ဖခမည္းေတာ္ဟာသမင္
လိုက္သြားရာမွနယ္ကၽြံျပီးေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္ ေရာက္သြားပါတယ္ ။ ေညာင္ေစာင့္ ဘီလူးက စားမယ္ လုပ္တ့ဲအခါ
“ေနာက္ေန.မွျပန္လာျပီးအစားခံပါမည္”လို.ကတိျပဳကာ

နန္းေတာ္ကိုျပန္လာတယ္။သားေတာ္အလီနသတၱဳမင္းသားႀကားသိတ့ဲ
အခါဖခမည္းေတာ္ကိုယ္စားဘီလူးစားခံရန္သြားပါတယ္ ။ မင္းသားဟာ မိမိေစာင့္ထိန္းထားတ့ဲ ကိုယ္က်င့္သီလ ျငိွဳးႏြမ္းမွာကို
စိုးရိမ္ျပီးလက္နက္ယူမသြားပါ။ဘီလူးလည္းမင္းသားရဲ့ရဲဝံံ့တဲ့အမူအရာက

ိုျမင္္တ့ဲအခါသတ္မစားဝံ့ေတာ့ပဲေနာက္ဆံုးမင္းသားရဲ့
အဆံုးအမကုိလုိုက္နာျပီး ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သူျဖစ္လာပါတယ္ ။

ေနကၡမၼပါရမီ ေခၚေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္မ်ားကိုမစံုမက္ပဲစြန္.ခြါကာ ရေသရဟန္းျပဳျပီးေတာ ထြက္ျခင္းကို ဘဝေပါင္းမ်ား
စြာ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူရာမွာ “အေယာဃရ” အမည္ရတ့ဲမ င္းသားဘဝမွာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ မင္းသားကိုဖြားျမင္ျပီး ဘီလူးရန္
ကိုေႀကာက္တ့ဲ မိဘေတြက မင္းသားေလး ၁၆- ႏွစ္အရြယ္တိုင္ေအာင္ သံေလွာင္တြင္းမွာထားကာ ပညာသင္ေပးခ့ဲသတ့ဲ။ မင္းသားေလးကို ထီးနန္းအပ္ရန္ အျပင္ထုတ္လိုက္တ့ဲအခါ ဘုရားအေလာင္းမင္းသားက“အမိဝမ္းမွာ ၁၀- လ ၊ သံေလွာင္
အိမ္တြင္းမွာ ၁၆ -ႏွစ္ေနျပီး လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေပမ့ဲ ေသျခင္းေဘးကေတာ့ျဖင့္မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသး” လို.ေတြးျပီး ရေသ့ဝတ္
ကာ
ေတာထြက္ခ့ဲသတ့ဲ ။

ပညာပါရမီကိုျဖည့္ဆည္းရာမွာလည္းမေဟာသဓာပညာရွိဘဝမွာ

ပညာတန္ခိုးနဲ.အမ်ားအက်ိဳးရွိရန္ေဆာင္ရြက္ပံုမွာထင္ရွားလွပါတယ္။
စူဠျဗဟၼဒတ္မင္း ဟာ ဇမၺဴဒိတ္မင္းေပါင္း ၁၀၀-ကိုဖမ္းျပီးအဆိပ္ခတ္ထားတ့ဲအရက္တိုက္သတ္ရန္
ႀကံစည္ထားပါတယ္။ ဒီလိုႀကံစည္တာကိုသိတ့ဲမေဟာသဓာကသူ.ရဲ့ပညာနဲ.
ျပႆနာကိုေျဖရွင္းျပီးပါယ္ဖ်က္ခ့ဲတယ္။
မင္းႏွစ္ပါးေျပျငိမ္းလာတ့ဲအထိလည္း
သူ.ရဲ့ပညာနဲ.စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခ့ဲပါတယ္ ။

ဝီရိယ ပါရမီျဖည့္ဆည္းရာမွာ မဟာဇနကၠမင္းသားဘဝမွာထင္ရွားပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္းဟာသေဘၤာျဖင့္ကုန္ေရာင္းထြက္
ခ့ဲရာ ပင္လယ္ျပင္မွာ မုန္တိုင္းမိကာ သေဘၤာပ်က္ျပီး လူေပါင္း ၇၀၀ - ေက်ာ္ေသဆံုးသြားခ့ဲတယ္ ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကေတာ့ ရွိသမွ်ခြန္အားကို အသံုးျပဳျပီး ၇ - ရက္လံုးလက္ပစ္ကူးခတ္ကာ ႀကိဳးစားတယ္ ။ ဒီေနာက္ ေမခလာ နတ္သမီးရဲ့ ကူညီမႈေႀကာင့္ အသက္ေဘးမွလြတ္ေျမာက္ရံုမက မိထိလာျပည္ႀကီးရဲ့ ထီးနန္းကိုလည္းရရွိ ခ့ဲပါတယ္။

ခႏၱီပါရမီျဖည့္က်င့္ရာမွာလည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ့ တစ္ဘဝမွာ အင္အားႀကီးမားလွတ့ဲ ေမ်ာက္မင္းေဒဝဒတ္
ေလာင္းပုဏၰားဟာ သစ္ကိုင္းက်ိဳးကာ ေခ်ာက္တြင္းသို.က်ဆင္းသြားပါတယ္။ “ကယ္ပါ-ယူပါ” တစာစာနဲ.ေအာ္သံကိုႀကားရတ့ဲ
ေမ်ာက္မင္း ဟာ ပုဏၰားကို ကယ္ဆယ္ခ့ဲျပီး ေမာပန္းလွတ့ဲအတြက္ ပုဏၰား ရဲ့ေပါင္ေပၚမွာ ေခါင္းတင္ကာအိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ ေမ်ာက္အသားကို စားလိုစိတ္ေပၚလာတ့ဲ ပုဏၰား က ေမ်ာက္မင္းရဲ့ဦးေခါင္းကို ေက်ာက္ခဲနဲ.ထုရိုက္ရာ ေမ်ာက္မင္းႏိုးလာျပီး သစ္ပင္ေပၚသို.ေျပးတက္သြားပါသည္ ။ ေတာႀကီးအလယ္မ်က္စိလည္ကာ ေသရေတာ့မည္ကို စိုးရိမ္ရွာတ့ဲေမ်ာက္မင္းဟာ သစ္ပင္ေပၚမွခုန္ကူးကာ ဦးေခါင္းမွက်တ့ဲေသြးစက္မ်ားကို ေျခရာခံလိုက္လာရန္မွာႀကားျပီး ပုဏၰားကိုလူသြားလမ္းအေရာက္ပို.
ေပးခ့ဲပါတယ္ ။


သစၥာပါရမီ ျဖည့္က်င့္ရာမွာလည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္ မဟာသုတေသာမမင္း ျဖစ္ခ့ဲစဥ္က ေပါရိသာဒဟာ ရွင္


ဘုရင္ျဖစ္ပါလ်က္ လူသားစားတ့ဲအတြက္ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရပါတယ္ ။ တစ္ေန.ေတာ့ ေတာတြင္းမွာ ေပါရိသာဒ ရဲ့ေျခဖဝါးကို သစ္ငုတ္စူးျပီးအနာျဖစ္ရာ ၇ - ရက္အတြင္း အနာေပ်ာက္ေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ပါက ဇမၺဴဒိတ္မင္း အေပါငး္ရဲ့ လည္ေခ်ာင္းေသြးနဲ.ယစ္ပူေဇာ္ပါမယ္-လို.ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္ကို ကတိထားခ့ဲတယ္ ။ ယႀကာမီ အနာကသူ.အလိုလို
ေပ်ာက္သြားတာကို “နတ္မျခင္း” လို.ယူဆကာ ဇမၼဴဒိတ္မင္း မ်ားကို ဖမ္းဆီးထာ
ခ့ဲတယ္ ။ အဲဒီမင္းေတြအထဲမွာ သူ.ဆရာျဖစ္ခ့ဲဖူးတ့ဲ သုတေသာမမင္း လည္းပါဝင္တယ္ ။ မင္းႀကီးဟာအဖမ္းမခံရမီအခ်ိန္က ပုဏၰားတစ္ဦးထံမွာ တရား
ဂါထာ နာယူရန္ ကတိစကားကိုသတိယျပီး ”တရားနာျပီးလွ်င္ ျပန္လာပါမည္” လို.ဂတိျပဳခြင့္ေတာင္းခ့ဲပါတယ္ ။ ဒီလိုနဲ. တရားနာျပီးတ့ဲအခါသုတေသာမမင္းအသတ္ခံရမွာကိုသိပါလ်က္နဲ. သစၥာမဖ်က္ပဲ မေႀကာက္မရြံ.အသက္စြန္.ကာ ေပါရိသာဒ ထံသို.ျပန္လာခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီလို ေသေဘးကို မေႀကာက္မရြံ.ပံုကို ေမးတ့ဲအခါ အေလာင္းေတာ္ရဲ့ ေျဖႀကားလိုက္တ့ဲ တရားစကားမ်ားေႀကာင့္ ေပရိသာဒလည္းလူေကာင္းတစ္ေယာက္ျပန္လည္ေရာက္ရွိကာ ဇမၺဴဒိတ္မင္းအားလံုးလည္း အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္သြားႀကရပါတယ္ ။

အဓိဌာန္ပါရမီကိုျဖည့္က်င့္ရာမွာလည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ေတမိမင္းသားဘဝမွာအထင္ရွားဃံုးျဖစ္ပါတယ္။
ထီးျဖဴေအာက္မွာရွိေနတ့ဲ တစ္လသားအရြယ္ ေတမိယမင္းသားေလးဟာ ထီးျဖဴကိုျမင္လိုက္တာနဲ. ေရွးဘဝမ်ားကိုိုျပန္လည္သိျမင္လာပါတယ္ ။ လြန္ခ့ဲတ့ဲဘဝက ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့စဥ္မွာ အဆံုးအျဖတ္ အမိန္.ေပးမွားခဲ့တ့ဲအတြက္ ငရဲသို႕က်ရတာကို သတိရျပီး မင္းျဖစ္ရမွာကိုအလြန္ေႀကာက္ရြံ.ထိတ္လန္.သြားပါတယ္ ။ ဒီအခါ ေရွးဘဝက မိခင္ေတာ္စပ္ခ့ဲဖူးသူ ထီးခ်က္ေစာင့္နတ္သမီးက“ ခ်စ္သား- ရွင္ဘုရင္ မျဖစ္လိုပါက ဆြံ.-အ -ဟန္ေဆာင္ေနပါ” လုိ.အႀကံျပဳလိုက္ပါတယ္။
ဒါ့ေႀကာင့္ ေတမိယမင္းသားေလးလည္း “ဆြံ.-အ-ဟန္ေဆာင္ေနေတာ့မည္” -လို. အခိုင္အမာအဓိဌာန္ျပဳလိုက္
ပါတယ္ ။ ဒီလိုနဲ. အသက္ ၁၆ - ႏွစ္အရြယ္ေရာက္တ့ဲတိုင္ေအာင္ ဆြံ.-အ-ေနတ့ဲ မင္းသားကို“ထီးနန္းနဲ.မထိုက္တန္”
လို.ဆံုးျဖတ္ျပီး ဖခမည္းေတာ္ႀကီးက ေတာတြင္းကိုႏွင္လိုက္တံျအခါ မင္းသားလည္း ရေသ့ရဟန္းျပဳကာတရားအား
ထုတ္ေနပါေတာ့တယ္ ။
 

ေမတၱာပါရမီျဖည့္ဆည္းရာမွာလည္း သုဝဏၰသာမဘဝမွာထင္ရွားပါတယ္ ။ ေတာတြင္းမွာ မ်က္မျမင္မိဘႏွစ္ပါးကို
ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနတ့ဲ ရေသ့ေလး သုဝဏၰသာမ ဟာ ျခေသၤ့ - က်ား - သမင္ စတ့ဲ သားေကာင္မ်ားအေပၚ တကယ့္
ေမတၱာစိတ္နဲ. ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာေနခ့ဲပါယ္ ။ မိမိအား သားေကာင္ထင္မွတ္ကာ ေလးျမားနဲ.ထစ္သတ္သူ ပီဠိယကၡမင္း
ကိုပင္ ေမတၱာမပ်က္ခ့ဲပါ။ ဒါ့ေႀကာင့္လည္း ေနာက္ဆံုးမွာ ေမတၱာနဲ.သစၥာတန္ခိုးနဲ. မိဘႏွစ္ပါးပါ မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္း
ရခ့ဲပါတယ္ ။
 

ဥေပကၡာပါရမီကို ဘုရားအေလာင္းျဖည့္ဆည္းရာမွာ “ေလာမဟံသ” အမည္ရတ့ဲ ဘဝမွာ ထင္ရွားလွပါတယ္ ။ မိဘ
မ်ားကြယ္လြႏ္သြားတ့ဲအခါ ေလာမဟံသ မင္းသားေလးဟာစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားစြာကို စြန္.လႊတ္ကာေတာထြက္သြားပါ
တယ္ ။ ရေသ့ရဟန္းျပဳလွ်င္ လူေတြအထင္ႀကီးျပီး ေလးစား-ကိုးကြယ္ႀကမွာကို စိုးရိမ္တ့ဲအတြက္ အဝတ္တစ္ထည္
တည္းနဲ.သြားလာ ေနထိုင္ခ့ဲပါတယ္ ။ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံသူေတြနဲ.ေဝးေအာင္ေရွာင္ခ့ဲတယ္ ။ အိပ္တ့ဲအခါ
လည္း သုသာန္မွ လူအရိုးကို ေခါင္းးအံုးအိပ္ပါတယ္ ။ ကေလးမ်ားဝိုင္းအံုလာျပီး တံေထြးနဲ.ေထြးႀက - အရက္မူးသ
္မားမ်ား ေလွာင္ေျပာင္ႀကတာကိုလည္း စိတ္ဆိုးျခင္း-အျပစ္ယူျခင္းမရွိပါ ။ လူအခ်ိဳ.မွ ပန္းနံ.သာမ်ား စားေကာင္း
ေသာက္ဖြယ္မ်ား လာေရာက္ေပးႀကတာကိုလည္းခ်စ္ခင္တြယ္တာမႈလံုးဝမျပဳပါ။ ေကာင္းဆိုးႏွစ္ျဖာ ဘယ္ဘက္ကို
မွ် မတိမ္းေစာင္းပဲ တည့္မတ္ေသာစိတ္ထားျဖင့္ ဥေပကၡာျပဳ ျပီးသာေနခ့ဲပါတယ္ ။

ဗုဒၶျမတ္ဘုရားအေနနဲ. ဒီလို ”ပါရမီဆယ္ပါး” ကို ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ျဖည့္က်င့္ရာမွာ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီး
(၁) ေလာကလူသား-ကမၻာသူကမၻသား-သတၱဝါမ်ား ေကာင္းစား ခ်မ္းသာေရး-
(၂) မိမိ၏အမ်ိဳးသား -မိမိလူမ်ိဳးေကာင္းစားခ်မ္းသာေရး-
(၃) သတၱဝါအမ်ားကို သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ကင္းေစရန္ ကယ္တင္ႏိုင္မည့္ “သဗၺညဳဘုရား”ျဖစ္ေရး
ဆိုတ့ဲ အခ်က္ႀကီး(၃)ရပ္ကို ဦးထိပ္ထားကာက်င့္ေဆာင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒီလိုပါရမီအက်င့္မ်ားဟာ မိမိအပါအဝင္ ေလာကလူသားအားလံုးရဲ့ ခ်မ္းေျမ့သာယာမႈနဲ.စည္ပင္ဝေျပာမႈကို လုပ္ေပးရာ
ေရာက္တ့ဲအတြက္ စြန္.လႊတ္ႏိုင္သေလာက္ မိမိအတြက္လည္း အဆေပါင္းမ်ားစြာ အက်ိုဳးသက္ေရာက္လာမွာအမွန္ျဖစ္ပါတယ္။


မဟာဗုဒၶ၀င္ ပထမတြဲ ပထမပိုင္း အႏုဒီပနီ ( ကာ ) ၌
ထိုပါရမီ ၁၀-ပါးတို႔တြင္ တပါးတပါးလွ်င္ ပါရမီ၊ ဥပပါရမီ၊ ပရမတၳပါရမီ ဟူ၍
( ဥပမာ-ဒါန-၌ ၁-ဒါနပါရမီ၊ ၂-ဒါနဥပပါရမီ၊ ၃-ဒါနပရမတၳပါရမီ-ဟူ၍ သံုးပါး။ သီလစသည္တို႔၌ ထို႔အတူ )
သံုးပါးစီ သံုးပါးစီ ျပားေသာေၾကာင့္ ပါရမီအက်ယ္ သံုးဆယ္ျဖစ္သည္။

ဤသံုးပါးတို႔အတြက္ ေရွးဦးစြာ
၁။ သားမယား ေရႊေငြစေသာ အသံုးအေဆာင္၀တၳဳ။
၂။ မိမိ၏ လက္ေျခစေသာ အဂၤါႀကီးငယ္ႏွင့္
၃။ အသက္ - ဤသံုးပါးကို မွတ္သားျပီးလွ်င္

ဒါနအတြက္
၁။ အသံုးအေဆာင္၀တၳဳကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနပါရမီ။
၂။ အဂၤါႀကီးငယ္ကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနဥပပါရမီ။
၃။ အသက္ကို စြန္႔လွဴသည္ကား ဒါနပရမတၳပါရမီ-ဟု မွတ္အပ္၏။

ထို႔အတူ အသံုးအေဆာင္ ၀တၳဳဟူေသာအေၾကာင္း၊
အဂၤါႀကီးငယ္ဟူေသာ အေၾကာင္း၊
အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မလြန္က်ဴးဘဲ သီလကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ျခင္းမ်ိဳးကို သီလပါရမီ၊ သီလဥပပါရမီ၊ သီလပရမတၳ ပါရမီ-ဟု အစဥ္အတိုင္း မွတ္ယူအပ္၏။
ၾကြင္းေသာ ပါရမီ ၈-ပါးတို႔၌လည္း ဤနည္းကို မွီး၍ သိရာ၏။

(က) သက္မဲ့သက္ရွိ ၊ ဗာဟိရက ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ မူလပါရမီ ။
(ခ) အဂၤါႀကီးငယ္ ၊ အသြယ္သြယ္ကို ၊ မတြယ္စိတ္မွ ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ ဥပပါရမီ ။
(ဂ) အသက္ဇီ၀ ၊ စြန္႔ႏိုင္က ၊ ပရမတၳပါရမီ ။
(ဃ) ပါရမီဆယ္ပါး ၊ အက်ယ္ပြား ၊ အျပားသံုးဆယ္ မည္ ။
ဟု ရွင္းလင္းေဖာ္ျပထားေလသည္။

No comments:

Post a Comment